Sekcja „Panorama” na Festiwalu Mastercard OFF CAMERA ma za zadanie pokazać
widzom szerszą perspektywę kina. Bohaterowie tej sekcji mają nieoczywiste
zainteresowania lub specyficzne charaktery. W tych filmach nic nie jest tym, czym się
wydaje.
„Alice and the Mayor” Nicolasa Parisera to historia burmistrza i jego doradczyni. Gdy Alice
zostaje zatrudniona w ratuszu w Lyonie, z pewnością nie zdaje sobie sprawy jaką walkę
będzie musiała stoczyć z hierarchizacją miejscowej władzy i swoim szefem, pogrążonym w
egzystencjalnym kryzysie.
„Rare Beasts” według scenariusza Billie Piper, w jej reżyserii i z jej osobą w roli głównej,
opowiada o wyzwolonej, samotnej matce – Mandy, która nie miała szczęścia do mężczyzn.
Cynizm miesza się tu z miłością, by dać niebanalne spojrzenie na romantyzm w kinie.
W „Zombi Child” Bertranda Bonello, zostajemy postawieni w dwóch rzeczywistościach – w
Haiti pierwszej połowy lat 60. oraz współczesnej Francji. W pierwszej z nich, Clairvius
Narcisse zostaje poddany procesowi zombifikacji, w drugiej, we Francji, poznajemy Melissę
– jego wnuczkę, która przeżywa fascynację rytuałęm voodoo.
Bohaterka „The Sleepwalkers” Pauli Hernández decyduje się spędzić lato w wakacyjnym
domu rodziny męża. Jej córka Ana od pewnego czasu lunatykuje nago w nocy, a ponadto
między nią a jej starszym kuzynem zaczyna się rodzić pokrętna i erotyczna relacja.
Paxton Winters w swoim filmie „Pacified” pokazuje to, co roztacza się poza światem
mediów. Letnie Igrzyska Olimpijskie w 2016 roku w Brazylii to jedno, sytuacja ludzi
żyjących tam na marginesie, to całkiem inna wizja. To historia lokalnego gangu, gdzie ojciec
walczy o relację z własną córką.
Gdy ktoś uważa, że w kinie widział wszystko i już nic go nie zachwyci, powinien zobaczyć
sekcję „Panorama” na Mastercard OFF CAMERA, bo cytując rapera Łonę: „I każdemu z
nich, co tak pilnie oka strzeże, mówię: patrz trochę szerzej, patrz trochę szerzej”.
Filmy z sekcji „Panorama” dostępne są na platformie https://player.pl/off-camera.
Kinga Majchrzak