Thrillerowe dreszcze niosące rewolucyjne treści i pierwszorzędną rozrywkę, do tego złożona i fascynująca panorama współczesnych perturbacji randkowowo-emocjonalnych - „Tanie dreszcze?” i „Związki i rozwiązki” to jedne z nowych sekcji 13.Mastercard OFF CAMERA.
Psychologiczny, sądowy, kryminalny, medyczny, technologiczny i erotyczny. To tylko niektóre z gatunku filmowych thrillerów – nurtu wyznaczanego przez różnorodność tematyczną, ale przede wszystkim –budowanie suspensu i trzymanie widzów w napięciu aż do ostatniej minuty seansu. W thrillerze, niczym w przysłowiowej soczewce, ogniskują się aktualne problemy, lęki i fobie społeczne, kulturowe czy polityczne. Ubrane w dodatku w atrakcyjną formę i konwencję. Mroczne i fascynujące opowieści nie są wolne od sekistowskich, rasowych i patriarchalnych uprzedzeń oraz stereotypów. Specjalna tegoroczna sekcja Mastercard OFF CAMERA to rewizja przeżywającego aktualnie renesans nurtu. Programerzy 13.edycji Festiwalu przyglądają się uważnie, co zmieniło się w jego obrębie w erze #metoo, ale też jak niezależni filmowcy czerpią garściami z klasyki gatunku, wzbogacają go o nowatorskie tropy, estetykę i tematy. A to wszystko, jak to zwykle w przypadku thrillerów bywa, podane w przyprawiający o dreszcze sposób.
Media społecznościowe i portale randkowe radykalnie przemodelowały związki międzyludzkie. Głównie te natury romantyczno-seksualnej i to na nich skupia się sekcja Związki i rozwiązki. Kolorowe kobiece magazyny radzą, jak uwieść i zatrzymać mężczyznę, komedie romantyczne i melodramaty podtrzymują mit idealnej miłości, a wszechobecne stereotypy genderowe podprogowo oddziałują na nasze codzienne interakcje. W dodatku, ciężko nie pogubić się w gąszczu emocji i uczuć zapośredniczonych wirtualnie, medialnie i kulturowo. Podczas, gdy monogamia wydaje się być nieco przestarzałym modelem, a poliamoria oferować ekscytującą odmianę, bohaterki i bohaterowie wybranych filmów starają się nawigować w tym skomplikowanym krajobrazie miłosnym najlepiej, jak potrafią. Zmagają się nie tylko z kwestiami wokół swoich tożsamości, seksualności i cielesności, ale przede wszystkim – samymi relacjami – sposobami ich zawiązywania, budowania, podtrzymywania czy wreszcie zrywania. Z prezentowanych opowieści wyłoni się złożona i fascynująca panorama współczesnych perturbacji randkowowo-emocjonalnych. Wyznaczanych w znacznym stopniu przez zjawiska spod znaku internetowego „ghostingu”, czyli „znikania bez słowa” i roztaczającej się nieubłaganie nad ekranową i poza-ekranową rzeczywistością aury „jednorazowych połączeń”.