Image
festiwalowe hity

To dla nich wybieramy się na pokazy w ramach filmowych imprez na całym świecie! Tytuły od uznanych reżyserów oraz obiecujące debiuty – tego szukajcie w sekcji Festiwalowe Hity na Mastercard Off Camera!

Pamiętacie zjawiskowy „Portret kobiety w ogniu”? Mamy dla was kolejną propozycję od Céline Sciammy. Akcja „Małej mamy” rozgrywa się tym razem we współczesności. Ośmioletnia Nelly właśnie straciła ukochaną babcię. Segregowanie rzeczy po zmarłej staje się dla bohaterki niezwykłą podróżą w przeszłość. Baśniowy sznyt, obecny także w znakomitych zdjęciach, przeniesie nas na siedemdziesiąt minut do krainy wyobraźni.

Z kolei „Lorelei” to pełnometrażowy debiut Sabriny Doyle. Historia miłości pięknej i bestii, w której piękna to samotna matka z trójką dzieci, a bestia ma na koncie odsiadkę za napad z bronią w ręku. Spotkanie po latach tych dwojga daje nadzieję na nowy początek w życiu. W rolach głównych – Jena Malone („Wada ukryta”, „Neon Demon”) i Pablo Schreiber („Orange Is the New Black”, „W obronie syna”).

Nasze hity prezentują siłę kobiet, czego ukoronowaniem następna pozycja w tej sekcji. „Siostry Macaruso”, drugi film w dorobku Włoszki Emmy Dante, nakręcony na podstawie jej własnej sztuki, to portret zbiorowy pięciu kobiet w różnym wieku. Tytułowe siostry, wychowujące się bez rodziców, obserwujemy podczas trzech etapów ich życia, przedzierając się przez kolejne trudy dzieciństwa, dojrzewania i wkraczania w dorosłość. Na tej wyboistej drodze nie zabraknie oczywiście również wzruszeń i radosnych chwil. 

Natomiast „Surogatka” Jeremy’ego Hersha wrzuca nas w naprawdę skomplikowaną sytuację. Jess decyduje się urodzić dziecko dla homoseksualnej pary – co ważne dla rozwoju wypadków, Josh i Aaron są przyjaciółmi dziewczyny. Kiedy okaże się, że niemowlę może mieć zespół Downa, relacje tej trójki zostaną wystawione na niewyobrażalną próbę

Inny rodzinny dramat rozegra się w „200 metrach” – tyle dosłownie dzieli Mustafę od jego bliskich. Konflikt izraelsko-palestyński zyskuje tutaj konkretne twarze i (jak zwykle bywa na wojnie) nikt nie jest wygrany. Pełnometrażowy debiut Ameena Nayfeha.


 

Text author
Monika Żelazko